kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Jullovet som tog slut

Publicerad 2017-01-09 16:32:59 i Allmänt,

När man har levt tjugo år på denna jord så tycker man ju ändå att man borde veta att lov oftast tar slut. Men jag tycks ju aldrig inse det förrän jag sitter där i skolan, grå i ansiktet av sömnbrist och lider av överintag av ostbågar kvällen innan och det mitt i allt går upp för mig att här ska jag nu sitta i några månder till. Lika chockerande varje gång. 
 
Idag gick det ändå hyfsat bra att gå tillbaka till vardagen. Vi hade bara två föreläsningar och vi fick bara reda på typ 10 nya uppgifter så jag lär väl inte gå under av stress första veckan i alla fall, vilket känns ganska lugnande. Jag märker att jag har svårare att förstå att jag faktiskt är i Jeppis. Jag var ju i maxmo en månad på praktik, hann svänga här via i två dagar innan jag drog till Helsingfors och det är nu en månad sedan. Så det är ju åtminstone sist i oktober som jag påriktigt har bott och levt här i kära Jakobstad. Tänk att det har klarat sig utan mig. 
 
Skämt och sido så har jag faktiskt saknat Jeppis lite. Här finns ju mitt minimaliska kök där man kan sitta på golvet och äta polly för att man inte orkar ta tag i sitt liv. Här finns mitt matbord under vilket min mikro nu har flyttat in eftersom att det plötsligt inte fanns plats i köket mera. Här finns mina böcker som jag aldrig kommer att hinna läsa. Här finns världens bästa loppisar. Här finns mina favoritcaféer. Så det ska väl gå bra att bo här igen. Trots att jag är lite ovan just nu.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela