kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Heaven for my face

Publicerad 2017-01-12 21:59:58 i Allmänt,

Efter att ha haft smink och hårspray i ansiktet efter lucia nästan varje dag i hela december så kan jag ju avslöja att mitt ansikte inte direkt mår bra. Det är torrt och porerna skriker efter uppmärksamhet. Men eftersom att jag hade varit lite för upptagen i december så hade jag ju glömt bort att köpa en julklapp åt mig själv. Det tycker jag att man ska göra varje år. Då får man liksom det man vill ha, samtidigt som man skämmer bort den människa som man ska spendera mest tid med i sitt liv. And I know what she needs. Så då tänkte jag att jag slår två flugor i en smäll och skämmer bort mitt fejs. 
 
Jag hade hört mycket bra om The Body Shops Himalayan Charcoal mask så den fick äran att vara min egen julklapp. Här litar vi inte på undersökningar och reklam utan på humoryoutubers. De är alltid helt ärliga. Så säger The Bentish att en ansiktsmask är värd att pröva så är den värd att pröva. Den tar bort orenheter och rengör så djupt att man inte förstår att man har ett fejs kvar. Dessutom så fungerar den nästan som scrub när man tvättar bort den så det är ju bara ett stort plus. Ens hud blir ren och helt babymjuk och efter att ha använt masken två gånger så ser jag betydlig skillnad. Det kallar jag ansiktsmask det. Ända minuset är att precis när man har lagt på den så känns det lite brännande i ansiktet, men det varar bara en liten stund. Det kan ju dock ha att göra med att mitt ansikte är ganska lame och hade ganska mycket skit under ytan som ville komma ut. Men annars så kan jag inte annat än att tycka om denna mask. It's amazing. Så min söndersminkade hud skriker halleluja och börjar så småningom återhämta sig igen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela