kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Det här med nyårslöften

Publicerad 2017-01-05 18:21:09 i Allmänt,

För en som hatar nyår (jag har aldrig fattat grejen, vad är det man firar? ingenting ändras egentligen. Okej jag ska tagga ner pessimismen) så kanske man kan anta att jag inte är ett så stort fan av nyårslöften heller. Det är så himla hypat med nyårslöften i januari och när februari kommer så är det liksom ingen som tänker på dem längre. Jag är åtminstone ingen person som går runt i juli och tänker: "Nu ska jag nog lära mig kinesiska, för det var ju mitt nyårslöfte!". Okej pessimisten, TAGGA NER. Det är bara för mig så ska väl mål kännas roliga, inte som hemska monster som kommer emot en med hot om träning och bättre kost. Nej tack. Så därför tänkte jag att jag i sann hycklaranda ska ha några löften jag också. Men roliga sådana. Som jag garanterat kommer att lyckas med, för det är så mycket skönare med mindre press. 
 
  1. Ta mera tupplurer
  2. Äta mera mat
  3. Varken förlova mig, skaffa barn eller göra något i den stilen för jag är under inga omständigheter mogen för något sådant ännu
Där har ni dem, mina roliga, stressfria nyårslöften. Och jag kan redan säga att jag håller dem, vilket känns otroligt skönt. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela