kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Dagen då KAJ kom ti byin

Publicerad 2017-01-18 21:52:22 i Allmänt,

Den dagen som jag och Lotta hade väntat på i flera åååår (kändes det som) var äntligen här i helgen! Humorgruppen KAJ kom till Jeppis! Vi var nog några av de första som beställde biljetter och vi har taggat i flera månader. Hela lördagen lyssnade vi inte på något annat än Kom ti Byin för att komma i stämning. Hardcore fans här hej. Men det får man väl vara om man har följt med dem sedan man var på deras allra första spelning någonsin.
 
Vi var på plats i Schaumansalen i god tid och var taggade till tusen. Skulle vi få se gammalt, nytt eller något helt oförväntat? Man kan i efterhand säga att det var en salig blandning av de tre elementen. Även om våra förväntningar var skyhöga så lyckades de överträffa dem. Igen. Som de gör varje gång. Man fick höra allt från gamla hederliga "Tango taas" och nyskrivna "Mamm nu e ja hejm" plus lite opera. Jag är nästan i extas fortfarande på grund av hur roligt det var att se KAJ live igen. 
 
Men det bästa var nog nästan när vi efter år som trogna fans äntligen fick ta bild med våra idoler. Tillsammans med en massa barn då, men vi är väldigt unga inombords. Så min lördagkväll var helt fantastisk. All thanks to KAJ. 
(ursäktar för mobilkvalitén, men vet vill kolla på KAJ genom en systemkamera?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela