kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Bengt, the winning car

Publicerad 2017-01-10 19:58:29 i Allmänt,

Jag vet inte vad ni gör i era utbildningar, men här på barnträdgårdslärarutbildningen kan vad som helst hända. Jag skojar inte. Under min tid här så har vi gjort allt från egen fingerfärg till att leka att vi är träd. Så idag efter en dag med föreläsningar om praktik och planering så tror man ju liksom inte att någonting ska hända. Det är just då det händer.
 
Så idag har vi byggt ballongbilar och haft tävling i en korridor. Man skulle ju tro att folk som är 20+ inte skulle vara så taggade inför att bygga bilar av papper, ballonger och sugrör. Jag kan ju bara tala för mig själv, men när jag får en chans att tävla och vinna över någon så tar min inre tävlingsbitch över och allt blir blodigt allvar plötsligt. Inte min mest smickrande sida, men den får resultat. Så vår grupp byggde den fantastiska bilen Bengt. Bengt slog ut alla andra tävlanden med bravur och jag har aldrig varit mer stolt över en ballongbil. 
 
Nu får gärna någon vänlig själ komma och slå till mig lite sådär snällt så att jag börjar blogga om lite normalare saker än ballongbilar som heter Bengt. Även om han är awesome. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela