kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Aldrig vs. Alltid

Publicerad 2017-01-22 21:38:17 i Allmänt,

Nu när jag äntligen har sprungit ifrån lite kompletteringsuppgifter och omtenter så börjar jag ju kunna andas igen. Hade glömt hur det kändes. Tänkte i alla fall köra på en liten lista som jag tyckte verkade kul. Hittade den här ifall någon känner sig exalterade över att göra samma sak. Så nu kommer jag så alltså att lista lite saker som jag alltid eller aldrig skulle göra/äta/tänka på och så vidare. Ja, ni fattar grejen.
 
Vad skulle du aldrig...
 
Äta? Som den allätare jag är så är det nog väldigt få saker som jag inte skulle äta. Men insekter kommer ganska högt upp. Eller en sådan där jättestark chili som man hamnar på sjukhus om man äter. Den känns ju inte sådär riktigt jättelockande heller. 
Dricka? Kroppsvätskor är det första som kommer i huvudet. Inte riktigt my cup of tea. Ursäktar känsliga läsare såhär i efterskott för denna äckliga början på denna lista. 
Skoja om? Rasism, ojämlikhet eller sexuella minoriteter. Okej någon ordvits här och där är kanske okej, och klart att man ska få skämta om saker och ting, men jag har i alla fall en tydlig gräns för vad som är kul och vad som bara är stötande. 
Ha på kroppen? En enorm tatuering i en skrikig färg kanske. Jag känner mest att jag saknar coolhetsnivån för att kunna få en sådan tatuering att se snygg ut. 
Vilja uppleva? Att bli diskriminerad på grund av mitt kön. Oh wait...
Kunna arbeta med? Jag som fotbollsspelare tror jag inte skulle vara ett särskilt lyckat koncept. 
Säga nej till? "Skulle du vilja äta middag med J.K. Rowling?"
Googla? Jag googlar faktiskt det mesta. Dissa inte google!
Göra offentligt? Mina knäppaste drömmar. Let's not go there. 
Blogga om? Modetrender. Hänger inte med i dem och bryr mig inte så länge jag hittar mjuka kläder man kan andas i. 

Vad hittar man alltid/ofta…

På ditt skrivbord? Diverse papper som jag borde ordna upp...
I din jackficka? Ludd?
Bakom din kylskåpsdörr?
Philadelphiaost och smör är min basföda.
Vid sidan av ditt handfat?
Min tandborste och ett läppomada från Lush.
Högst upp i din bokhylla?
Dedär riktiga klassikerna som jag inte har läst, men ändå vill skryta lite med att jag äger.
Längst ner i din tvättkorg?
Udda par sockor.
Framför näsan på dig?
Min telefon, även om jag skäms för att erkänna det.
I dina tankar?
Filmer och tv-serier jag nyligen sett, fast i ny version och under ständig analys.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela