kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Tre saker

Publicerad 2016-09-28 22:12:36 i Allmänt,

Kände att mina vardagsinlägg har fått väldigt stor plats här i bloggen på sistone. Inget fel med det, men jag vill ändå skriva om något helt annat ibland. För jag är ju ändå en så fantastisk människa så vem är jag att beröva er rätten att lära känna mig bättre? Så jag gick in på Blogglistor för lite inspiration och bestämde mig för att göra Tre saker-listan. För att listor är kul, saker är kul och att prata om mig själv i skrift är något jag aldrig tröttnar på. Nu kör vi!
 
Tre saker jag skulle vilja uppleva igen
Studentdagen är det första som ploppar upp i hjärnan. Även om jag minns den dagen väldigt väl så skulle det vara så härligt att känna den frihetskänslan och glädjen som man kände den dagen igen. Sedan skulle det vara ganska kul att uppleva en till Pride-festival, men en lite större. Typ i klass med Stockholm Pride. Ja sedan blev det svårt. Jag är ganska nöjd med att bara ha minnen, det är inget jag egentligen känner behov av att uppleva igen. Men att se Måns Zelmerlöw igen skulle jag väl inte tacka nej till. 
Tre saker jag uppskattar 
Min familj och mina vänner utan tvekan. Det är obeskrivligt skönt att kunna ha personer man kan vara sitt normala galna själv med utan att få konstiga blickar. De är guld värda! Sedan uppskattar jag att bo och studera i Finland där man faktiskt inte behöver försörja sig vid sidan om. Sist men inte minst så uppskattar jag min katt. Och Netflix. 
Tre saker som jag vill ha 
Större lägenhet. I och för sig skulle det vara mer att städa. Men åtminstone en lägenhet högre upp än första våningen och med större fönster. Sedan vill jag ha tid och pengar så att jag skulle kunna resa mer än vad jag gör nu. En maskin som gör att man kan äta allt och fortfarande må bra, inte gå upp i vikt och inte få ont i magen skulle också vara ganska bra. 
Tre saker jag älskar att göra 
Se på film och serier! vet inte vad jag skulle göra om någon mitt i allt förbjöd filmer och serier. Resa är en annan sak som man aldrig får nog av. En annan sak som jag älskar att göra är att lyssna på musik. Ser man mig utan hörlurar när jag är själv så kan ni anta att jag har blivit döv. Då skulle jag väl i och för sig också ha hörlurar bara för att jag skanar känslan. 
Tre ord som beskriver mig 
Flummig, kreativ och vimsig.
Tre saker jag vill bli bättre på 
Skriva. Jag har ju en dröm om att någon dag kunna skriva en bok så att förbättra min skrivteknik skulle kanske vara första steget. Att bli bättre på att planera skulle också underlätta mig liv enormt. Eftersom vi bor i Finland så känns det nästan som ett måste att säga att jag vill bli bättre på att prata finska. Det skulle vara skönt att slippa paniken varje gång man närmar sig det finska språket. 
Tre saker jag inte kan vara utan 
Nu tar jag materiella saker för att göra det lätt för mig själv. Min dator, Netlix och mina Harry Potter böcker. Har jag de så finns det inte så mycket annat jag behöver. Förutom mat då. 
Tre drömmar jag hoppas blir verklighet
Att skriva en eller flera böcker var jag redan inne på. Men jag hoppas på att någon dag faktiskt kunna kalla mig författare i någon utsträckning i alla fall. Att nå runt 1000 prenumeranter på min Youtube kanal är också något som jag fantiserar om ibland. I nuläget känns det dock ganska långt borta, men man kan alltid drömma. En ganska traditionell dröm är väl att någon gång få bli mamma. Även om det är massor med år innan jag ens kommer att börja fundera på sådant så är det ändå något som jag kommer att vilja bli i framtiden. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela