kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Jag sjunker djupare i nördträsket

Publicerad 2016-09-22 19:00:07 i Allmänt,

Tack vare twitter fick jag idag reda på att J.K Rowling (aka the Queen) äntligen har släppt ett test på hemsidan Pottermore där man kan få reda på sin patronus! För er oinsatta kan jag berätta att på Pottermore kan ni bland annat få reda på vilket elevhem ni tillhör i Hogwarts och vad för slags trollstav ni har. Nu äntligen kan man dessutom ta reda på vad ens patronus är, det vill säga vad ens själ tar för djurisk form när man använder petronus-trollformeln. Nördigt, jag vet, men nu får ni helt enkelt deal with it för det känns som min födelsedag just nu. Så jag var alltså extremt taggad på att få svart på vitt vilken patronus jag har. 
Testet var extremt spännande, man rörde sig i en skog och skulle välja mellan olika ord helt utan sammanhang och bara gå på känsla. Mot slutet så fick jag dessutom svara på några extra frågor eftersom att det stod att min patronus var ovanlig. Nu i efterhand så tänker jag att de kanske gör så mot alla bara så man ska känna sig speciell. Men det struntar vi i nu för jag blev i alla fall glad så bevisligen så fungerar det ju då. Spänningen byggdes upp och jag hoppades så innerligt att det skulle bli coolare än när jag tog något onlinetest för något år sedan när jag blev groda. Men jag slapp bli besviken, för jag fick:
Ugglor är ju kända för sin vishet och för att de är lite mystiska och för att citera Joey ur Friends: "I am pretty wisdomous". Så nu slipper jag leva i ovisshet längre. Tack Pottermore!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela