kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Aspegrens trädgård

Publicerad 2016-09-26 20:02:29 i Allmänt,

Hur många här kan säga att de spenderat en hel skoldag i en lekpark? Efter idag får i alla fall jag höra till den klubben så det är ju kul. Vår skoldag bestod alltså av att blåsa såpbubblor, leta lingon i skogen och springa runt. Hur kul det än var så blir man väldigt slut i huvudet så jag och Bella bestämde oss för att hantera hjärnsläppet och skolstressen genom att fara och klappa lite får i Aspegrens trädgård här i Jeppis. Bästa studietipset är utan tvekan att hitta några fluffia djur och klappa dem. Stressen försvinner på två sekunder. Får man dessutom träffa lite fluffiga höns efter det så kan dagen bara bli bättre efter det. 
 
Sedan gick vi bara runt och tittade på de blommor som fanns kvar. Tänk att jag under mitt första år i Jeppis inte tänkte på att besöka Aspegrens trädgård. Det var ju så fint och välskött och efter en promenad där kände man sig nästan som en ny människa. Nästan. Så det lär bli fler besök. Dock kanske en trädgård inte gör sig bäst i höst och vintermörker men jag vet i alla fall att det finns nu. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela