kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Urban och kultursnack

Publicerad 2016-10-06 19:50:09 i Allmänt,

I eftermiddags fick jag finbesök i form av Fanny och vi gick till vårt stammisställe Urban Life & Coffee. Det var så skönt att koppla bort allt som har med barnpedagogik att göra och catcha upp lite. Det är inte ofta jag får vara så mycket kulturnörd som jag får vara när jag och Fanny träffas. Efter lektioner i blöjbyten och våffeltygssömnad så är det himla kul att få prata lite kultur med någon som är lika nördig i det området. Och Urban Life & Coffee är perfekta kaféet för kulturdiskussioner. Plus att de har fantastisk cappuccino. 
 
Vi hann dessutom med ett besök till Missionsstugans loppis (aka bästa loppisen i världen) och vi kom därifrån med tre böcker var. Tänk att man kan få tre böcker för en ynka euro! Jag kom hem med en novellsamling, George Orwells 1984 och en Hemingwayroman. Vår eftermiddag avslutades med en kopp te hos mig. Så nu är jag på himla bra humör efter att ha fått tanka lite kultur. Tack Fanny!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela