kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Kolla mamma jag äter grönsaker

Publicerad 2016-10-06 20:20:06 i Allmänt,

Vid det här laget så borde ni ju veta att jag inte är den största vegeälskaren här på jorden. Helst smyger jag med kött i allt jag äter, men tänkte att jag skulle utmana mig själv den här veckan och faktiskt pröva på en ny vegetarisk maträtt. Så jag bestämde mig för att testa en soppa på tomat och röda linser. Jag stal receptet från Blommalis blogg så vill ni veta hur man gör så får ni klicka in er där. Dock så ändrade jag kanske lite, t.ex. så körde jag något varv med stavmixer i för jag ville ha den lite mer puréig. Den blev faktiskt väldigt god. Jag har kommit fram till att linser passar en köttälskare ganska bra för de känns inte så grönsaksaktiga. Den här soppan var faktiskt ett riktigt bra höstrecept och jag kommer garanterat att pröva den flera gånger!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela