kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Lugnet före valet

Publicerad 2016-11-08 23:02:04 i Allmänt,

Hann med en promenad idag också! Varifrån får jag all tid? Egentligen stjäl jag väl den från min studietid men man kan ju alltid skylla på att hela världen är förändrad imorgon. Det pågår ju nämligen val i USA och hela dagen har jag bombats med artiklar, livestreams och diverse andra valrelaterade nyheter. Så med tanke på det så var det en väldigt välbehövlig promenad.

Det bästa valrelaterade som jag ägnat mig åt (eller ägnar) är att se på youtibeparets Uddevallaroberts val-livestream. De kanske inte tar upp de viktigaste frågorna, men de pratar valar, svanmord, försöker uttala adoptionskonspiration och meddelar att det snöar i skåne. Dessutom utbryter en bromance utan like när bröderna Norberg (också youtubers) bidrar med sina valinsikter på twitter. Kanske inte den viktigaste valdebatten, men absolut den mest underhållande. Och lite skoj kan vi behöva när vi kommer att vakna upp till en förändrad värld.

Kommentarer

Postat av: Krisse

Publicerad 2016-11-09 07:21:06

Så snygga bilder. Själv också snöat in på valet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela