kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Helsingfors genom min telefon

Publicerad 2016-11-15 19:24:32 i Allmänt,

Då var jag mittiallt hemma från ännu ett besök i vår huvudstad. Eller hemma och hemma, jag hinner ju knappt hem innan jag ska dit igen, men jag hinner i alla fall mellanlanda lite. I lördags tog jag tåget ner till Helsingfors för min första helgövning med luciakören. Alltså det är så roligt att sjunga med där. Vi sjunger så fantastiskt fina luciasånger, både gamla och nya, plus att alla stämmor är så fina så man inte riktigt kan fatta att man faktiskt ska få stå i Helsingfors Domkyrka och sjunga dem. Så i princip hela min lördag gick åt att sjunga, vilket man borde spendera alla lördagar med. Eller jag hann ju med lite annat. Bland annat att beställa mat på finska för första gången på jag vet inte hur länge, och vet ni vad? jag överlevde. 
 
Jag bodde hos min barndomskompis i Dickursby och igår passade vi på att fara en sväng till köpcentret Jumbo och äta lunch. Logiken "Men vi är ju ändå lediga så då får man ju lyxa till det med champagne på en måndag" är något som jag alltid stöder till hundra procent. Livet blir liksom lite lättare då. Dessutom besökte vi Star Bucks som just hade öppnat där och drack var sin Gingerbread latte. Jag ska inte ljuga, det smakar som jul i en kopp. 
 
Efter att jag hade lyckats glömma min telefonladdare så for jag iväg på en körövning till och sedan parkerade jag mig i en onnibus tills jag var hemma. Det var en så skönt helg! Dert var nog första helgen på länge jag faktiskt fick sova ut två dagar i rad, och det behövdes kan jag tala om. Nu laddar jag bara inför nästa helg när jag har ungefär samma program. Lite fram och tillbaks har väl aldrig skadat någon?
Den legendariska portionen jag beställde på finska. Vilken bedrift. 
 

Kommentarer

Postat av: Josefine Svärd

Publicerad 2016-11-15 20:27:36

MEN! Varm choklad måste jag också göra snart.. MÅSTE! Åh så gott det såg ut!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela