kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Det blir ingen gala för mig

Publicerad 2016-11-12 08:37:32 i Allmänt,

Hela finlandssvenska bloggosfären verkar go bananas för ett visst evenemang. Och det med all rätt, den Finlandssvenska bloggalan (aka Galan 2016) är ju det absolut roligaste evenemanget som ordnas i Svenskfinland. Även om man har en liten blogg så känns det som är välkommen, även om det är lite tävling med i bilden. Även jag har nominerat och röstat, eftersom att jag tycker att det här är en så rolig idé och vi har så många duktiga bloggare här. Planen var att jag och Jenni skulle gå, jag hade redan beställt hem en kjol från Clara Henrys kollektion (körde på grått fast temat är black&white. Badass) och jag såg så fram emot att gå.

Men som vanligt i november/december så blir livet lite fullbokat. Eftersom att jag både är på praktik, ska klara skolan och pendlar fram och tillbaka till Helsingfors för luciakörsövningar så är det ganska så omöjligt för mig att gå på Galan i år. Vilket är synd för jag ville jättegärna gå. Att behöva försöka välja mellan två saker man så gärna vill göra är något av det värsta som finns. Så i slutändam var det Luciaövningarna som vann. Det behöver få ta min tid, det är något av det roligaste jag någonsin har fått vara med om och jag vill ge det så mycket tid som det förtjänar. Men det var så jobbigt att planera, välja och prioritera. Och i slutändan så blev Galan det som gav mig ångest och stress istället för att vara något jag såg fram emot. Tyvärr. Men nästa år! Då ska ja minsann gå. Och ni som går så ska ha det så roligt och passa på att uppskatta att ett sådant här evenemang ordnas. Det gör jag, även om jag inte kan vara där.

Kommentarer

Postat av: TIDSTJUVEN

Publicerad 2016-11-12 10:55:47

Ååh så synd att du inte kommer på Galan. 😢 Jag hade hoppats på att få byta ett par ord med dig IRL. Tycker att du verkar så cool och din blogg har verkligen blomstrat under hösten. ❤

Svar: Åh tack, det värmer att höra! ❤ tyvärr så blev det så i år, skulle ha sett fram emot att träffa dig också! Men nästa år ser ni mig garanterat där 😉
Cajsa Sundqvist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela