kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Elephone p8000

Publicerad 2016-02-18 20:41:40 i Allmänt,

För någon månad sedan så fick min kära lilla Samsung Galaxy s3 gå i pension, eftersom att den hade börjat bli trög och inte riktigt hängde med mera. Så då fick jag helt enkelt ge mig ut i smartphonejungeln för att hitta en ny vapendragare. Det finns ju mängder av alternativ, så man blir lite lost i jakten på en ny telefon. Men jag hade några krav: relativt billig, snabb, android och bra batteritid. Alla dessa krav fick jag också uppfyllda, genom att beställa en androidtelefon från Kina!
Min nya följeslagare går under namnet Elephone p8000 och har fram till nu fungerat felfritt. Att beställa en telefon av ett kinesiskt märke var jag kanske lite skeptisk till, men det har visat sig att den är minst lika bra (om inte bättre) än telefoner som finns att köpa här, t.ex. Iphone eller Samsung. Dessutom är de mycket billigare. Just denna modell är utrustad med 5,5 tums skärm, 16 GB minne, plats för minneskort samt två simkort och har så stort batteri så att man bara behöver ladda varannan natt! Den är såklart stor och ganska tung, men det är inget som stör mig, jag är ändå van att aldrig ha telefonen i fickan. Ett stort plus är fingeravtrycksläsaren på baksidan. Nu behöver jag inte dra någon kod utan bara lägger pekfingret på baksidan och så låser telefonen upp sig själv!
Telefonen plus två skal fick jag för under tvåhundra euro (!) vilket man ju blir väldigt glad för som studerande. Att få så mycket telefon för pengarna är ju nästan fantastiskt. Den känns snabb och klarar av att ha igång flera appar och program samtidigt. Kameran har 13 mp så kanske inte den bästa mobilkameran, men ändå bättre än den jag har haft och den duger absolut för t.ex. instagram. Här ser ni några exempel på hur bilder tagna med telefonen ser ut:
Så helt klart värt att vänta någon vecka på. Telefonen finns att beställa på en mängd sidor men elephone har en egen webbshop där man även kan se alla andra modeller de har. Så söker ni ny telefon och inte vill spendera femtontusen på en Iphone så lönar det sig absolut att tänka utanför boxen och våga beställa hem en telefon av ett ganska okänt märke. Jag är verkligen supernöjd med mitt köp och kommer nog inte gå tillbaka till välkända märken på länge.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela