kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Hurra för Finland!

Publicerad 2014-11-30 20:03:39 i Allmänt,

Man missar ju ganska mycket nyheter när man är utomlands. Första vi missade var att vasa hade blivit översvämmat. Sedan visade det sig att det inte var sant så egentligen missade vi inte den nyheten. Men den andra nyheten som vi inte fick ta del av live så var att Finland nu har fått en jämlik äktenskapslag. Vi satt på Zürich flygplats när vi fick veta att lagförslaget hade gått igenom. Nu kan ju gissa hur glad jag är just nu! hela schweizresenär-gänget satt och hurrade. Det var ju verkligen på tiden Finland. Kärlek är en männskilg rättighet och att gifta sig med den man älskar borde vara detsamma. Så bra gjort, Det var verkligen på tiden!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela