kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Fantastiska människor säger fantastiska saker (del sjuhundrafemton)

Publicerad 2018-12-31 13:53:46 i Allmänt,

Hej hallå! Tror det här är första året på länge som jag inte bloggat alls. Och det trivs jag väldigt bra med. Men det här är ett inlägg som folk alltid väntar på så ni kan alltid vänta er att det kommer ett inlägg varje år. Nämligen: fantastiska människor säger fantastiska saker!
 
I år igen har jag haft turen att umgås med fantastiska människor som säger fantastiska saker. Så i år igen får ni ta del av en årsresume i form av vad folk runt omkring mig har sagt. Jag kanske har varit lite sämre i år på att skriva ner dem, men några guldkorn har jag i alla fall fångat. Så här kommer de nu!
 
Fantastiska uttryck under 2018:
 
"Du är mitt livs Tjernobyl"
 
Fem minuter efter mat "mellanmål!" Ska du ät mellanmål nu?" "Jaa för mellanmål e mellanmål, oavsett hur nära målen man äter mellanmålen" "men finns de nå ultimat mellanmål eller meta-mellanmål som e mellanmål mellan mellanmålen?"
 
"E de hon som spelar typ bridezilla???"
 
"Alltså varför måsta han kolla sådär, som om ja sku ha ljugi? Fast ja gjord ju he...."
 
"Liv i lyckan"
 
"Jag e ut i det tänkande, i den tänkande allén"
 
"Vem har skapat blommorna? Plantagen i stenhaga!"
 
"Ha di glömt att lägga min banan i böjmaskinen?"
 
"Ja vill ha vatten utan blubb"
 
"Jag e rädd för nunnor... men jag tycker om pingviner"
 
"Spelat fårsvångad"
 
"Du får ju int tugga på mig bara för att ja dansar!"
 
"Jag sku på riktit sälja min själ till djävulen för att få dethär färdigt!" (Under kandidatskrivande)
 
"Utomhuspedagogik e ju ganska inne nu"
 
"hur mycket ryms i ett shotglas?" "En shot"
 
Står och ser på en 0,75l lejiona flaska "hur många snapsar blir det här då? Typ 7?"
 
"he man äter i byin var man inte fejt av"
 
"man kan va gift eller så kan man va fri"
 
"Lotta dedär e en kran man måst stänga av själv"
 
"mina ben e för många"
 
"Cajsa du kan int ha cokis till ärtsoppa" "VA? Klart jag kan! ... DON'T STOP BELIEVING!!!"
 
"alla bara tänker på sig, de e bara jag som tänker på mig"
 
"Alltså jag vill inte studera, jag vill inte jobba och jag vill int göra ingenting, vad finns kvar då?" "Alkoholism"
 
"Om man int har nå tandtråd så kan man använda håret"
 
"Zombier kan väl inte ha ett livingroom?"
 
Reklam om doktorer via videochatt i mobilen "dedär e väl ända legitima orsaken att skicka dick-pics?"
 
"Do a deer, a demale fear"
 
"I am a strong independent man, i will shave for myself!"
 
"Iss int förstör glädjen nu när man får sitta å påta i choklad"
 
"I can hear the colour brown"
 
"Ja måst stå stilla för ti drick, vem kan gå å drick"
 
"Va e dealen me mjölktänder? Int behöver man väl de för att drick mjölk"
 
"Finns int de nå såndär gröngåsar?"
 
"Hopprep resonerar med min själ"
 
"De e trä, de smälter"
 
*kraschbangboom* "vad va de som föll?" "Nå jaaag..."
 
"Let them eat piroger"
 
"Nunnorna är österbottniska"
 
"Ja ska int svära i nunnemicken"
 
"Jag undrar om fåglarna tycker det är roligt att flyga, typ när fiskmåsar flyger sådär wiiiiiii"
 
"Int e de lätt ti va barn, måst vara tagga hela tiden"
 
"Ett hem blir ett hem första gången, när en katt flyttar in på balkongen" (sång)
 
Barn:"alltså, va betyder kyskhet?" "Öööm... att du int ska far å pussas me na pojkar" 
 
"De e ditt vägval... Men varför far du här???"
 
"ja tyckt att ja va på en större väg, e ingen ursäkt när man kör!!!"
 
"ja va på lyckans våg"
 
"Mumin återkomsten, jag kommer tillbaka"
 
Skylt där det står *Uht mjölk* "utan häst! Nej vänta ko..."
 
"vill ni ha franskisar till pyttipannan?"
 
"säg att han ska va snäll eller så kommer fammo me kvasten!"
 
"Surpressed eldsjäl.. en ugn!!"
 
"When is time?"
 
Det var det! Tack för i år!
 
 
 

</div

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela