kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Vad jag gör i sommar

Publicerad 2017-06-20 08:54:09 i Allmänt,

*Försöker att inte låtsas om det faktum att jag inte har bloggat sedan i februari*. Hej Hallå där ute i bloggosfären! Det har hänt väldigt mycket sedan jag senast satte min fot (läs: finger) här på bloggen, men en av orsakerna ska ni få reda på nu. Det är nämligen så att jag i sommar är med i ett väldigt stort projekt som jag ser väldigt mycket fram emot. Det är något som jag aldrig trodde att jag skulle få kryssa av min bucket list, för att det kändes så overkligt. Jag är så ivrig själv att jag inte kan hålla mig från att berätta det för er längre:
Jag ska spela Annie i musikalen Annie! Jag trodde liksom aldrig att jag skulle få chansen att spela en huvudroll i någon musikal, ännu mindre en av mina absoluta favoritkaraktärer. Det kanske inte är Broadway, men vem behöver Broadway när man har Båskasvallen? 
 
Det är alltså tack vare Korsholms Teater som jag får chansen att leva som en elvaårig föräldralös och rödhårig flicka hela juli. I mars kom jag med i hela projektet och vi har jobbat stenhårt sedan dess. Folk kanske tror att när man är med i en sommarteater så är det bara lite sommarkvällar som går åt, men det krävs nog mycket mer än så. Särskilt när man lägger upp en musikal. Jag har pendlat direkt från skola och jobb sedan maj, men jag har älskat varenda sekund. Att få komma till Båskasvallen i Veikars och hänga med så fantastiska begåvade människor är så himla roligt. Jag får sjunga på heltid, jag får dansa, jag får skådespela mot både hundar, min egen pappa, en extrapappa och en hel drös med andra underbara karaktärer. 
 
Så ni är alla hjärtligt inbjudna att komma och besöka Båskasvallen under juli månad och bekanta er med den underbara historien om Annie! biljetter kan bokas HÄR och mera info hittar ni HÄR. Ser så mycket fram emot premiären när vi får visa upp allt som vi har jobbat så hårt med!
 

Kommentarer

Postat av: Daniela

Publicerad 2017-06-25 18:50:52

Jee <3 har saknat dina inlägg, hur är det annars med dig då? :)

Svar: Tack! det är nog bra, gör alldeles har haft en alltför intensiv vår för att hinna ta det lugnt bara ;)
Cajsa Sundqvist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela