kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Åh New York

Publicerad 2017-07-02 21:36:00 i Allmänt,

Jahapp, eftersom att jag har varit borta så länge så kanske det skulle vara dags att börja berätta vad jag har haft för mig. Förut sommarteatern då så har jag varit på praktik en stor del av våren, kämpat med skolarbeten och hunnit vara en sväng till New York! Det sistnämnda tänkte jag berätta lite mer om nu.
 
Den 9 maj skyndade jag snabbt från min sista praktikdag till Onnibus för att åka ner till Åbo med min bror och mina kusiner. Från Åbo tog vi båten till Stockholm, plockade på vägen till flygplatsen upp vår faster med man och flög sedan iväg till det stora äpplet. Det finns så mycket magiskt att berätta om New York, men jag kan lämna er med det här: Det känns exakt som det gör i alla filmer. Man känner igen sig fast man aldrig har varit där förut. Det är otroligt häftigt, stort och ja, magiskt. 
 
Det första vi gjorde var att hitta vårt hotell och kolla in området runt. Vi bodde faktiskt inte på Manhattan utan utanför, i Edgewater, New Jersey och tog båt in till stan varje dag. Det var ganska skönt eftersom att man fick lite avstånd och det var betydligt tystare där vi bodde än på Manhattan. Första hela dagen så turistade vi mest. Vi gick runt, åt på TGI Fridays, åkte helikopter (men mer om det senare), kollade in allt turistigt man kan tänka sig. Man var ganska slut efter bara en dag, dels för att man var jetlaggad och dels för att man fick så himla mycket nya intryck från alla håll hela tiden. Jag blir nästan matt av att bara se på bilderna nu. Vi hade dessutom ganska tajt schema eftersom att vi bara var där 5 dagar och ville se allt. Så ni får nöja er med bilder från resan dit och första dagen nu, men mer är på kommande....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela