kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Gömmer mig från världen

Publicerad 2017-01-23 20:45:53 i Allmänt,

Måndag. Vad mer kan man säga? En sådan där dag när man bara vill ligga kvar och inte alls gå ut i slasket och ta sig ända till skolan. Idag lyckades jag till och med ta mig till skolan trots min kropps protester. Vid ett tillfälle på väg ut genom dörren tror jag att jag hörde mitt huvud säga "fall ner och ligg kvar där!". Hur bekvämt det än lät så kom jag fram till att det kanske är bäst att ta sig till skolan i alla fall.
 
Tur var att jag hade en kort dag, den bestod av att spela lite på trummor och läsa lite barnböcker. Tyvärr har jag någon slags trötthet som hänger över mig som en blöt disktrasa. Att det beror på att jag var uppe till 01.00 igen tror jag inte på nej. Men en sak som är bra med att vara trött när man kommer hem är att det är helt socialt acceptabelt att ta en tupplur. Eller två. Så resten av kvällen har varit väldigt bra om jag tänker efter. Jag har gått runt i mjuka sockor, batmanbyxor och inlindad i mitt täcke medan jag ätit pasta. Tro mig när jag säger att det är lösningen på riktigt dåliga måndagar. 
The ultimate måndags outfit
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela