kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Fantastiska människor säger fantastiska saker

Publicerad 2017-01-25 21:13:23 i Allmänt,

Jag har som vana att alltid skriva upp visdomsord jag får höra här och där. Dessa visdomsord eller annars bara roande citat kan komma från vem som helst, när som helst och då gäller det att vara beredd. Jag kan inte tala om hur många dagar som har räddats genom att bara gå in på mitt citat-dokument på telefonen och få ett gott skratt. Det gör att man minns roliga stunder med nära och kära, skrattar åt deras dumhet/genialitet eller bara undrar vad personen tänkte när dessa ord kom från deras läppar.
 
2016 fick jag ihop en hel mängd fantastiska citat. Nu ska ni, kära läsare, få ta del av dem. Fast helt tagna ur sitt sammanhang. Dels för att jag inte minns sammanhanget själv och dels för att vissa citat blir så mycket roligare då. Men vissa upphovsmän (och kvinnor) förtjänar att nämnas för sitt bidrag till min underhållning. Dock förblir vissa citats upphovsmän (och kvinnor) ett mysterium även för mig. Dessa citat kommer även att ackompanjeras av lite bilder från snapchat för att ni ska få en ytterligare bild av vilka fantastiska citatmakare jag omger mig med. Så här kommer:
 
En lista över 2016 års mest fantastiska citat:
(Av mina vänner, familj och bekanta)
 
  • "Situationsbunden körning är för mesar!" -Nina
  • "Jag måste ju veta mina träningsminuter så att jag kan jämföra mig med andra!" -Pappa
  • "Nu måst jag ta av mig mina glasögon när jag gör sit-ups så att det blir lättare" -Pappa
  • "Men jag tror ju att fett är fett, och då är det liksom fett..." 
  • "Hejsan från mitt kollektiiiiiv. Ja har ju buss och båt och biiiiiil!" -Cover på Hello av Lotta
  • "Ja en såndär... en sånde som rör på sig" -Lotta (om en gif)
  • "Man ska int ha nån punkt i en punkt!"
  • "Femte fingret? Int har man ju fem fingrar man har ju fyra!" -Bella
  • "Om min lägenhet sku ha vari gravid så sku du ha missa hela graviditeten!" -Lotta
 
Här kommer en del bara från släktens Italienresa!
(vilken visade sig vara en guldgruva för roande citat...)
 
  • "Hede huset hadd en såndär... invisibility pool..." "menar du Infinity pool?"
  • "... Igår när vi skapa trafikstockning.." "Ja nånting ska man väl skapa i sitt liv...."
  • *Sofie sjunger opera på planet* "Men Sofie vad gör du?" "Ja gäspa, men det lät exakt som O Sole Mio så jag fortsatt på he!"
  • "Ja ha vari på samma wc som Ernst!" -Sofie
  • "Ja men först far man in i rondellen, sen svänger man höger, sen kör man runt lite grann, sen möter man sig själv..."
  • "Ska vi fara nu?" "Sku int vi fara tio före?" "Ja men den en tio före tio före nu så nu fa vi!"
  • "Jag tror jag troor iiinte, att spökena hoppaar fraam. För jag är ju inte en määänska, fö jag är en fönsterkaaarm!" -Cover på Idas sommarvisa av Lotta
  • "Ja e bi med extra bög!"
  • "He va så gott kaffe så ja behöver inte ta en kopp till!" -Fammo
  • "Huhhu, dedär va no me halsen i gropen" -(Faster) Nina
  • "Då kan man ju tänka när man har parkinson i fläkten..." -(Faster) Nina
  • "Du kan klä ut dej ti transvestit!" "Alltså varför ska jag klä ut mig ti kar?" "nee alltså du ska va en kvinna som klär ut sig till en man som klär ut sig till en kvinna!" -Pappa
  • "I'm so German you can't judge me!" -Nette
  • "Den här biten blir säkert förstörd, men då får jag ta en till för de e jag som ha baka!" -Lotta
  • "Alltså ja menar inte äcklig, utan mer..... ogod..." -Nina
  • "Jag är chokladrasist"
  • "Anarkist!" "vadå Antikrist?"
  • "Sånhe.. kalasband..." "Menar du serpentiner?"
 
Sådär då har vi det bästa av de bästa när det kommer till min umgängeskrets mest fantastiska citat under 2016! Nu hoppas jag bara att 2017 bjuder på lika mycket roliga minnen som 2016.

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2017-01-25 21:39:50

Vissa av dide hadd jag bara för roligt åt :D "Ja ha vari på samma wc som Ernst!" & "Om min lägenhet sku ha vari gravid så sku du ha missa hela graviditeten!" x'D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela