kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Vad f*n hände i lördags?

Publicerad 2017-02-06 20:48:00 i Allmänt,

I lördags var det dags för Jeppis första Sitz 2017 och den gick under temat "Vad fan hände igår?". Dessutom så var det billigare intrede till Melody efteråt för oss studerande och där hade de temat 90-tal. Hur kombinerar man dessa två teman kan ni ju då fundera, men det ska jag tala om för er. Man tar en av 90-talets mest ikoniska serier och tar fasta på en scen i den när ett par karaktärer verkligen funderar vad det var som hände kvällen innan. Så jag och Bella gick som Ross och Rachel ur Friends, kompletta med klotter i ansiktet som syftar på avsnittet The One In Vegas. Nördigt värre. 
 
Sitzen var jättekul och jag hade ett riktigt bra lag (även om vi kom näst sist). Dock så tappade vi helt feelisen efter att sitzen var slut och när vi skulle ut så kom min inre mommo fram och ville gå hem och sova. Men ska man ut så ska man ut så efter att ha gått ett varv runt Black Sheep så bestämde vi oss för att köa i den hiskeligt (för att vara Jeppis) långa kön till Melody. När vi väl började dansa så taggade min inre mommo ner lite och det var faktiskt ganska roligt det också. Så efter att ha tvingats förklara min utklädnad till överförfriskade människor, letat efter bekanta i folkvimlet och klagat på musiken så gick vi hem. En lyckad kväll alltså.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela