kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Prinsessfusion

Publicerad 2017-02-12 20:20:50 i Allmänt,

Jag har drabbats av en förkylning som verkar vilja utplåna mig från denna jordens yta och därför har jag inte åstadkommit så mycket annat än att överkonsumera nässpray denna helg. Dock så hann jag med en liten utflykt innan helvetet bröt loss. Jag hann ta en fika med Lotta som jag inte hade sett på alldeles för länge. Dessutom hade jag långväga (från Jeppis) importerat årets mest spännande skapelse till vårt fika. Nämligen prinsessemlan. Tydligen så är Jakobstad före Vasa när det kommer till trendiga bakverk. Vi ville i alla fall testa om denna prinsessemla var något att ha. 
 
Jag kan ju bara meddela att dne var väldigt kladdig att äta. Men utöver det så var det en ganska perfekt mix av prinsesstårta och fastlagsbullar. Och den var väldigt god. Så vårt fika med den långväga importerade bullen blev en succé. Den var absolut något att ha. Dock så slår ju inget den klassiska fastlagsbullen. Med mandelmassa. De som säger att denna gudomlighet ska innehålla sylt behöver aldrig prata med mig igen. 
 

Kommentarer

Postat av: Daniela

Publicerad 2017-02-23 19:02:59

Jag måste tyvärr ha sylt i då jag är allergisk x)
Men så fiiiin den är!!

Svar: Ja, kanske du kommer undan då ;)
Cajsa Sundqvist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela