kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Fantastiska människor säger fantastiska saker (the reboot)

Publicerad 2017-12-31 10:56:00 i Allmänt,

"JAG HAR ÅTERUPPSTÅTT!" är ju en ganska konstig sak att säga när man ligger med stegring och är allmänt sjuk och eländig på nyårsafton, men det är ju inte mitt hälsotillstånd jag syftar på. Nej, det är det faktum att min blogg har stått ouppdaterad sedan jag sist släppte en vlogg. Vilket var i juli. 
 
MEN I ALLA FALL, jag har bestämt mig för att återuppstå som bloggare idag i alla fall eftersom att jag under det gångna året samlat på mig fantastiskt material för ett fantastiskt inlägg. Om jag får säga så själv. Jag brukar nämligen ha som vana att varje gång någon nära mig säger något smart, ointelligent, ovanligt roligt eller bara helt korkat så skriver jag upp det. Och under ett år hinner man samla på sig ganska många sådana citat. I år är de igen för bra för att jag ska kunna hålla dem för mig själv, så här kommer nu:
 
Fantastiska saker fantastiska människor har sagt 2017
 
 
"alltså di struntar i vårt awesome material å pratar kex iställe!"
"My face is following Me!"
"De e int så lätt när man har ett extra ben att hålla reda på"
"Men de va ju imårån igår"
"Ja ska bli polis när ja blir stor" "men du måste ju ha ha ett riktit jobb å!" "Jaaa då ska ja jobba på k rauta!"
"You warfucked it up"
"Hon va brödhöftad"
"Ja använde bara min innliga kvinntuition"
"Världen behöver ju int gå under ännu, fö ja ska hinna la rostbiff"
"Ska du kom me å köp nå grädd å vin?"
"Alltså ja måst gråt hysteriskt. Sir ja ut som en hysteriskt gråtande människa??" "Cajsa, It's called acting!"
"Finland 100 år "man blir nästan lite... Va heter de? Patriarkatisk!"
 
 
Lottas fantastiska citat
"Den to liksom aldrig slut, men ändå va den bara slut"(Lotta om tröja)
"Kan ja få en sånde dragqueen?" (Lotta om kundkorg)
Lotta ska lyssna vidare på sin ljudbok och lägger i hörlurar: "hejdå!".
"Alla tittar ner på mig" (Lotta i rulltrappa)
"Men finns int de nån sånhe duärhär-punkt?" (Lotta om handkarta)
"Ja har leidon, ja nästan som hande Poseidon, ja ja vet att han har leidon fö han ringd ti mamm miin å berätta e" (sjungs till melodin av Despacito)
 
Citat sagda av mina studiekompisar
 
"Vindruvorna e konstanta"
"Kritiska aspekterna kan gå dra sig i röven!"
"Har du barnsynen i skick?"
"I have seen the face of god" ätandes en muffin
"De va en jättebra dag igår, ja paja två katter!"
"Tänkt om de skulle ha varit min katt som sku ha vari där överkörd!" "Men du har ju int ens nån katt?" "Men TÄNK OM JA SKU HA HAFT EN!"
"Men choklad e ju bra för de innehåller ju sånde.... Antibiotika"
"Morotskaka e ju basically sallad"
 "Im a bit busy now, im building a cage for my baby"
"Ska ja kolla på killarna eller på vägen?" "Jamen ja kollar på killarna å så kollar du på vägen!!!"
"Han å Niko va ilag me... nej vänt..."
"Va ska ja ät?" "En unicorn!"
"kan man skriv naturlig, naturmiljö?"
"Va du har bra öga" "Tack ja har två!"
 "Billy Elliot, e int de han som sjunger downtown girl?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela