kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Dagens lista

Publicerad 2016-11-22 22:36:33 i Allmänt,

Kikade in på blogglistor för att skriva om någonting annat än galor och lucia. Lite variation är väl ända bra att ha i livet. Där hittade jag en Dagens Lista och trots att min tisdag liksom lider mot sitt slut så tänkte jag att ni skulle få dela dagen med mig på detta sätt. Här kommer då alltså min dag, i form av en lista.
 
Dagens humör: Realtivt bra förutom en trötthet som vägrar lämna min kropp likt härskarringen vägrar förstöras i mount Doom. Plus att nervositeten börjar stiga inför torsdagen redan, då får vi nämligen reda på vem som är årets Lucia!
Dagens borde: Borde skriva ner en planering som jag ska ha gjort nu när jag är ute på praktik. Dock hamnade jag på något sätt framför How I met your Mother igen. Konstigt. 
Dagens frisyr: Jag tror den går under namnet "Please get as far away from me as humanly possible". Alltså, en lös knut någonstans på bakhuvudet för att få bort fågelboet ur ansiktet. 
Dagens smink: en klick concealer för att täcka monsterfinnen som tornar likt Vesuvius i pannan, men annars ingenting. 
Dagens klädsel: behöver jag ens säga att den inte var så väldigt planerad? Leggings och en lös tröja, en dagistants bästa vänner. 
Dagens planer: Vara på praktik, åka hem ett varv och sedan försöka skriva på lite uppgifter innan jag gav upp och åkte till fammo för att kolla det ultimata tisdagskvällsprogrammet Hela Sverige Bakar. Villt, med andra ord. 
Dagens materiella vill ha: En extravagant kaffemaskin som med ett klick kan ge mig det jag behöver.
Dagens fundering: Kanske vi skulle kunna införa dagsvila på barnträdgårdslärarlinjen? Det måste ju finnas en massa forskning på att en liten powernap främjar inlärning?
Dagens tråkigaste: Vädret. Jag brukar ändå älska regn och rusk, men när man ser hur jobbigt det är att röra sig med tre par byxor och galonkläder utanpå det så försvinner liksom charmen. 
Dagens längtan: Tills nästa helg när jag förjoppningsvis får sova. Eller så inte eftersom att jag fyller 20, men kan man önska sig sömn? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela