kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Omtumlad, trött, och lycklig

Publicerad 2016-12-18 09:55:12 i Allmänt,

Wow, med den rubriken kan man ju tro att jag har fött barn. Jag kan försäkra er om att så är inte fallet. Även om det kanske känns så. Nej, min frånvaro beror på att jag spenderat väldigt mycket tid i vår huvudstad där jag har fått vara med om det roligaste, men samtidigt tyngsta uppdraget jag någonsin gjort. Ni kanske inte har missat att jag är tärna i Finlands Lucia 2016. Jag börjar så småningom att landa i det, nu såhär efter kröningen som sågs av ganska många människor. Det har varit så stort och överväldigande att vara med så jag nog måste ta några separata lusselivs inlägg bara för att bearbeta det hela.


Det har varit så roligt, jag har träffat så många underbara människor och jag har lärt mig så otroligt mycket. Det har varit en ära att få stå bakom vår fina Lucia Ingrid och vara med och lussa. Nej, hörni nu blir jag så sentimental och rörd så jag måste sluta skriva. Men jag kan säga det här, jag ångrar inte för en sekund att jag valde att vara med. Fortsättning följer för lite mer strukturerade lusseinlägg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela