kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Nörda med Cajsa

Publicerad 2017-01-09 22:14:23 i Allmänt,

Istället för att göra någonting vettigt med mitt liv så har jag ju totalt snöat in mig på en serie istället. Inte SKAM då som alla andra i hela universum. Nej som den Unicorn jag är så fick jag plötsligt för mig att se om hela Teen Wolf. Naiv som jag är så tänkte jag ju att "Jag ska bara kolla några avsnitt, serien var ju ändå inte så bra så att jag kommer att fastna igen". Den planen gick ju sisådär. Så nu har jag ju sträckkollat de fyra första säsongerna och har kommit till de säsonger som jag inte har sett. Och jag ljög för mig själv, denna serie är ju bara för bra. 
Och om ni tror att jag gillar serien för att det springer runt en massa skjortlösa män så känner ni inte mig så särskilt väl. Det är bara någonting beroendeframkallande med ungdomar som förvandlas till diverse monster och löser gåtor. I love it. Och vem gillar inte varulvar liksom? Så för att åter förklara min kärlek till denna serie så tänker jag fylla i en liten lista, tag eller vad ni nu vill kalla det. Varning, men nu kommer ni väldigt nära min galet nördiga sida så känner ni att det redan är tillräckligt nördigt så skulle jag råda er att inte läsa vidare. 
För att förtydliga så väljer jag då alltså the Teen Wolf fandom. Ifall det var någon som inte fattade det. 
 
Karaktärer ur Teen Wolf jag skulle:
  • Knuffa nerför en klippa: Theo. Jag har inte kommit så långt i femte säsongen ännu, but I don't trust that bitch. Det är något skumt med honom jag lovar. 
  • Tända eld på: Peter. Även om han redan har råkat ut för det, men samtidigt som jag älskar hans sarkasm så irriterar han nerverna av mig ibland. So he's gotta go. 
  • Ha ett förhållande med: Malia. Jag menar, hon är lika random som jag och vi älskar kött lika mycket. Kan ju ha att göra med att hon är en varulv, men det betyder väl inte att vi inte skulle kunna klicka eller?
  • Gifta mig med: Stiles. Utan tvekan. Kan ju ha att göra med att han spelas av Dylan O'brian som bara är för bra i allt. Men hans sarkasm kombinerat med hans intelligens garanterar liksom att man inte skulle kunna ha ett tråkigt äktenskap. 
  • Linda in i en filt: Isaac, mest för att han inte fick vara med efter tredje säsongen och jag tycker att det är synd. Plus puppy eyes. 
  • Vara rumskompis med: Kanske Lydia då, för hon skulle kunna skriva mina skoluppgifter åt mig. 
 

Kommentarer

Postat av: Linusdotter - film, tv & böcker

Publicerad 2017-01-10 09:28:12

Roligt inlägg! Håller med om att Theo är den som förtjänar att knuffas ner för en klippa.

Svar: Tack! säger absolut samma sak ;)
Cajsa Sundqvist

Postat av: Emelie Karlsson

Publicerad 2017-01-10 12:51:55

Kollade igenom alla säsonger av Teen Wolf förra veckan, fastnade också heeeelt! Dock är min favoritkaraktär Peter, haha!

Svar: haha, jo han har sina stunder ;)
Cajsa Sundqvist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela