kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

En bukett som sett bättre dar

Publicerad 2017-01-10 19:47:21 i Allmänt,

Vad gör man när man är en fattig studerande som borde spara pengar till resor, hyror och ostbågar men ändå vill pigga upp sin lägenhet med lite nya, fräsha blommor? Jo, man går till Halpa-Halli och fyndar bland deras sänkt-pris buketter! Då kan jag ju bara säga att man kan glömma det där med nya och fräsha blommor. Men det är ju fortfarande blommor. 
 
Jag är ju den som alltid kör på snittblommor för att de med säkerhet dör i alla fall utan att det är jag som är boven. Köper man växter som ska vattnas så är det ju alltid mitt fel. Med denna fina bukett till -50% så är det nog inte mitt fel hur den än ser ut eftersom att den hängde och såg allmänt död ut redan då jag kom hem. Men hellre lite vissna blommor i lite pigg färg än inga blommor alls. Är man envis med sin ernstigare sida så är man.
Ni kan notera att min tavla står och hånar buketten med sitt budskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela