kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

En bästishelg

Publicerad 2017-01-16 21:42:59 i Allmänt,

Ursäkta frånvaron, men det kan gå så när man har en bra helg. I lördags började jag helgen med att steka ett berg plättar lagom tills mitt finbesök (i form av Lotta) skulle komma. Så vi åt oss mätta på plättar innan vi begav oss ut i Jeppis City där Lotta fick en guidad tur av mig. Jag fick leka Jeppisexpert. Det gick sådär.
 
Vi kollade in allt i Jakob Center och gick lite på stan innan vi besökte ett av mina favoritcaféer här i Jeppis nämligen Kaffia. Vi konstaterade att Vasa nog kan mycket, men i kampen om mysiga caféer så vinner nog faktiskt Jakobstad. Det blev dessutom en liten handlingsrunda på allas vår favoritbutik Halpa-Halli (och med allas så menar jag denna fattiga studerande) så att vi skulle få i oss någon mat innan kvällens äventyr. Men det äventyret förtjänar ett separat inlägg...
 
Det har varit en riktigt mysig och rolig helg. Det är alltid så kul när någon tar sig tid att komma och hälsa på mig här norrut. Dessutom lär vi leva på lördagens äventyr (läs: konsertupplevelse) länge ännu.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela