kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Skolstart och myrkolonier

Publicerad 2016-09-04 20:14:40 i Random,

Är nu på plats här i Jakobstad och inleder imorgon mitt andra studieår på barnträdgårdslärarlinjen. Dagen har bestått av sanering av lägenheten eftersom att jag upptäckte att en mindre myrkoloni hade flyttat in över sommaren. Men efter några omgångar med dammsugare, mopp och rengöringsmedel började vi komma väldigt bra överens. Dessutom fick jag hälsa på mina kusin som fick rädda mig ur en anna knipa. Jag hade glömt ända läxan vi har till imorgon. Att ta med ett mjukisdjur. När jag hade kört till Oravais kom jag på att min nallebjörn sitter snällt och tyst hemma i Smedsby. Som tur var så kunde min kusin rädda mig och nu har jag en tillfällig ny bekantskap (i form av nallebjörn) att ta med till skolan imorgon. Kvällen avslutades med en promenad med Nina som jag inte har sett på hela sommaren. Vi konstaterade att även om vi inte har börjat så känner man sig redan lite efter. Lyckas man glömma den enda saken man ska komma ihåg så bådar det inte gott. Men, jag kan i alla fall tänka mig värre sätt man kan starta sitt studieår på. Jag vet i alla fall när och var vi ska vara imorgon. Det kallar jag framsteg från ifjol.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela