kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Det sista av favoritfärgen

Publicerad 2016-09-21 19:11:27 i Allmänt,

Det här med att gå på en promenad har blivit mer av rutin för mig än bara något som händer ibland. Men det är så skönt för någon som alltid har femtioelva tankar i huvudet på samma gång att bara få fokusera på att gå och "tänka ut alla tankar" eller tänka på något helt annat. Just nu fungerar The No Sleep Podcast som min vardagsflykt. Dessutom har jag hittat en ny rutt vid Gamla Hamn här i Jakobstad. Vet att jag troligen är den sista att hitta den här rutten, men vad kan man göra när man är en inflyttad outsider. Det är i alla fall väldigt skönt att ha hittat en rutt som ligger både vid skog och vatten. 
 
Det är dessutom skönt att så mycket är grönt ännu och bara några löv har hunnit bli gula. Nu tänker jag ignorera träden på min skolväg som har stått kala sedan jag började studera. Grönt har alltid varit min favoritfärg och enligt forskning så blir man ju lugn av grönt så då passar det väl bra att omge sig med lite grönt på sina promenader nu innan det försvninner. Jag klättrade dessutom in i skogen på min promenad, endast för att fånga det gröna i skogen på bild. Kalla mig galen bloggare, men ska man fånga något på bild så ska man. Nu efter att vara passligt avslappnad så ska jag försöka läsa lite till vårt litteraturseminarium som vi har imorgon. Får se hur länge jag är avslappnad. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela