kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

"Jag vill att skönheten ska synas. Livet är vackert"

Publicerad 2016-10-08 22:02:10 i Allmänt,

Det blev en väldigt kulturell lördag för min del. Jag vet inte när jag senast skulle ha varit på ett museum för att faktiskt se en utställning, men det fick jag vara idag! Jag och Fanny började dagen med att besöka konstnären Jukka Mäkeläs utställning Känslighet och kraft på Kuntsi. Det var en väldigt intressant utställningen, även om verken var ganska olika så såg man ändå att de hörde ihop. Man fick dessutom se lite videoklipp från hans atelje och där fick man också se vilka tekniker han arbetar med, bland annat målar han med vattenkannor och pistoler. Det var verkligen en utställning i min stil, abstrakt, men man kunde ändå ana vad det skulle föreställa. Så det var en riktigt bra start på min lördag. Jag kom dessutom hem med ett kort att hänga på kylskåpet. Har ni möjlighet så ska ni absolut besöka utställningen, ni har till januari nästa år på er. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela