kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Jag - I egen hög person

Publicerad 2016-10-24 22:31:51 i Allmänt,

Jag är tillbaka från mitt blogghöstlov! Att jag tog några dagar "ledigt" från sociala medier kan ju bero på att jag har varit i "uutlandi" som man skulle säga här i trakten. Jag och min familj unnade oss en höstlovsresa till Stockholm för att hälsa på min faster och det var så skönt att komma bort lite. Jag passade på att njuta så mycket att det inte blev någon vlogg som jag hade tänkt mig från början. Men misströsta icke! Jag har ju fortfarande tagit lite bilder som snart får se dagens ljus. Jag ville liksom bara få vara för en gångs skull och slippa tänka på att dokumentera allt. Och då menar jag allt. Är jag utrustad med kameran 24/7 så ska jag dokumentera allt från nyckelpigor till skärpkorgar så det var skönt att ha en liten paus. 
 
Men nu är jag hemma i Jakobstad och fortsätter mitt studieliv som vanligt. Eller nästan då. Jag missar nämligen en dag här när jag ska till Helsingfors och intervjuas som Luciakandidat. Men det hör väl studielivet till. Vad gör en bloggare som jag nu då kan ni ju undra. Ja, denna bloggare äter dipp och packar upp och ner iklädd omatchande kläder samtidigt som hon rappar KAJs låt Kom ti byin och dansar en konstig dans som resulterar i blåmärken på armbågarna när hon slår i väggen i sitt trånga kök. Dessutom lyxar jag till det med ansiktsmask för jag är ju ändå Luciakandidat. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela