kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Avicii kan kör i diki

Publicerad 2016-10-08 22:47:21 i Allmänt,

Hörni. Årets mest efterlängtade skiva är här. Jag pratar så klart om Kom ti byin signerad humorgruppen KAJ. Idag fick jag fick den fantastiska möjligheten att gå på skivsläpp idag och som jag har längtat. När man har följt dem ända sedan dag ett (jag var faktiskt på deras första gig någonsin) så tar man varje tillfälle i akt att stöda denna fantastiska grupp som alltid får en att känna sig som en stolt Österbottning. De hade verkligen överträffat sig själv denna gång, showen hade allt från rökeffekter, ljusshower och extra musiker till smoothies, stråkkvartetter och Wilhelm Von Schwerin. Ennan annan sak som jag förundrades över var hur många klädbyten man kan hinna med på knappa två timmar. Inte ens melodifestivalen kommer upp i så här många kostymbyten. De nya låtarna var verkligen i KAJ-anda med fantasiska texter, catchiga melodier och igenkänningsfaktor. Min favorit är utan tvekan Frassin som handlar om hur det känns när ens katt är borta, något som jag verkligen kan relatera till. Den ackompanjerades dessutom av en stråkkvartett, Axel som dirigent och Kevin på triangel. Vad mer behöver man?
 
Humorgruppen KAJ lyckas alltid att kännas så himla mänskliga på scen. Det känns som att man skulle sitta i någon av deras vardagsrum och ha en helt vanlig konversation, men samtidigt så har de sådan utstrålning att man förstår varför de står på scen. Att se en av deras shower är aldrig en besvikelse. Det tycks många ha fattat eftersom att alla deras shower säljer slut lika fort som Eurovisionbiljetter. Så dagens skivsläpp levde verkligen upp till mina förväntningar. Jag och mamma blev dessutom intervjuade av Vasabladet så ni kan ju hålla lite utkik. Nu återstår bara att vänta på att skivan släpps på Spotify så att man kan lyssna på den. Ja vi köpte skivan för att stötta dem, men let's face it, vem lyssnar på CD-skivor?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela