kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Som en ko på grönbete

Publicerad 2016-11-07 20:50:48 i Allmänt,

Alltså det känns som jag har blivit utsläppt och äntligen kan röra på mig, likt en ko som släpps ut på grönbete i maj. Förutom att det är november och minus 7 grader och jag nog är mer lik en lat katt än en ko. Men annars. Det som ger upphov till dessa frihetskänslor är att jag idag för första gånen på flera veckor hade tid att gå ut och gå! Antingen har jag suttit på tåg, suttit med uppsatser som ska skrivas eller helt enkelt suttit på föreläsningar, och då känns det ju inte helt optimalt att stiga upp och gå flera varv i föreläsningsrummet för att få röra på sig.
 
Men idag hände det. Det var så skönt! Min rygg tjöt av lycka, och jag frös inte ihjäl för att jag i sann dagistantsanda tog på mig alla kläder jag har med mig. Vuxenpoäng eller vad? Dessutom är det ju så fina omgivningar här där jag spenderar min praktikperiod så det gör inte så mycket att man frös lite om kinderna. Med Mariah Careys klassiska julskiva i öronen så kan det ju dessutom inte bli annat än mysigt att frysa. Ja, det är nvember och då FÅR man lyssna på julmusik. Så det så. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Kashma Izat

Publicerad 2016-11-08 06:43:53

Men hjälp vilka fina bilder!

Är du kanske intresserad av en personlig bloggdesign som byggs upp efter dina egna önskemål? Eller varför inte din alldeles egna drömhemsida med en samling av alla dina vackra fotografier i en portfolio :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela