kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Ni vet den där läskiga på tåget?

Publicerad 2016-11-19 08:37:25 i Allmänt,

Den där som sitter och gör lite konstiga saker lite för nära dig? Det är utan tvekan jag, jag ber om ursäkt på förhand. Det här är en sak som jag har märkt nu när jag åker tåg mera oftan än sällan. Jag har gått från att vara den som kryper ihop till en liten tyst boll fr att inte störa någon till att vara den som breder ut mig med allt från sminkborstar till surfplattor i hela vagnen, sover mot fönstrena och äter konstiga chips som ger en djävulsk andedräkt och förpestar luften kring en. 
 
Det är väl det som händer när man slutar bry sig. Åker man tåg lite för ofta så orkar man till slut inte riktigt vara respektabel in public och börjar till slut att göra det bästa av situationen. Det är så mycket bekvämare att vila huvudet i en ganska konstig vinkel mot fönstret än att sitta spikrak och se till att inte komma i närheten av någon annan. Det är så mycket skönare att sminka sig på tåget än att stiga upp lite för tidigt. Varning: det får man konstiga blickar för. Särskilt när man råkar smeta maskara över hela pannan när tåget guppar till. Men det är väl sådant man får ta. Och ni förstår inte hur bekvämt et är att inte riktigt bry sig. ven om jag långsamt håller på att fövandlas till den läskiga typen på tåget så har jag no regrets. Det är ju så mcket bekvämare. 
En liten notering är att jag tvingaes sitta på tåget och googla fram den här bilden på tåget. På min surfplatta. No regrets. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela