kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Lush Favourites

Publicerad 2016-11-13 16:27:24 i Allmänt,

Det bästa med att pendla till Helsingfors så ofta (förutom att få sjunga och ha roligt i en fantastisk kör då) är att äntligen få tillgång till de där butikerna man går runt och drömmer om hela tiden. T.ex. Akademiska bokhandlen och Stockmanns Delikatessen är ju bara för bra för att vara sanna. Och så självklart Lush. Åh underbara Lush! Att bara få gå in i deras väldoftande och mysiga butiker är som balsam för själen. Jag lovar, Lush är det bästa som har hänt mänskligheten sedan rostat bröd.

Så igår när jag hade extra tid i vår fina huvudstad så gick jag en sväng till Lush för att fylla på i mitt lilla lushförråd. De produkter jag har tyckt mest om är deras shampotvålar och balsam. De vet verkligen hur man gör hårprodukter som fungerar för mitt fågelbo till hår! Så med hem följde balsamet American Cream som doftar så ljuvligt så man bara skulle kunna äta upp det, och shampot Honey I just washed my hair som jag oftast brukar köra på. De gör håret så mjukt, återfuktar och man går runt och doftar som en portabel lushbutik. Så bra. Plus att deras "shampokakor" räcker väldigt länge så för en studerande är det ju fantastiskt. Märks det att jag älskar Lush?

En stor fördel med Lush är ju att de bara använder ingredienser som är snälla för jordklotet och de testar aldrig sina produkter på djur. Så ni kan observera att det står "fighting animal testing" och inte bara "animal testing" på påsen för det skulle ha varit weird. Så man kan inte annat än bli glad när man shoppar hos Lush. Om det är något jag önskar mig så är det att få ett Lush till Vasa. Please. Kan någon föra igenom detta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela