kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Farsdag på distans

Publicerad 2016-11-13 11:07:00 i Allmänt,

"Hej på dej pappa, hej på dej pappa, hoppas du mår bra! Hoppas du har roligt på alla pappors dag!" Så sjöng vi på dagis förra året. Nu får jag minsann sjunga på distans. För trots att det är farsdag så befinner jag mig flera hundra kilomter hemifrån. Det blev en helg i Helsingfors för min del, vilket betyder att jag inte kan vara hemma och fira.

Då får jag fira härifrån istället! Min pappa är den som alltid har en dålig ordvits på lager. Han är den som alltid tvingar mig att ringa folk när jag vill mejla. Han är den som inom loppet av fem minuter har glömt bort vem huvudpersonen i en film är. Han är den som alltid drar så dåliga skämt att man inte kan annat än att skratta. Grattis pappa på farsdag och hoppas du har roligt på alla pappors dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela