kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

4 veckor ifrån Jeppis

Publicerad 2016-11-06 18:47:39 i Allmänt,

I fredags hade vi mitt i allt vår sista föreläsning på fyra veckor. Varför? Jo, nu ska vi ut på praktik! Så det är det äventyret jag har framför mig nu i en månad och det ska faktiskt bli väldigt kul. Klart att jag är nervös, vi har flera uppgifter som har känts väldigt "stora", men nu när man faktiskt ska börja på så känns det helt bra. Jag brukar ju ändå älska praktik. Då får man ju med egna ögon se hur det är att jobba på fältet. 
 
Så nu har jag installerat mig i en sommarstuga som är mitt hem under den kommande månaden. Hittills så känns det som att jag aldrig kommer att vilja ha hus i hela mitt liv. Ja, visst är det mysigt, men var är alla ljud från grannarna? Nej, jag är mycket mer en lägenhetsmänniska. Kan ju ha att göra med att jag aldrig har bott i egnahemshus. Jag är van att ha en främling vägg i vägg och nu är det ju liksom bara jag. Konstigt. Men det blir ju ett äventyr det också.
 
Ja helt som mitt hem blir det här ju inte i vilket fall som helst. Jag ränner ju ganska mycket till Helsingfors på Luciaövningar också. Mina äventyr i Luciavärlden kan ni alltid följa på facebook (LÄNK). Så det blir en intensiv månad, men det är så mycket roligt jag får göra så det är inga problem. 
 

Kommentarer

Postat av: Kashma Izat

Publicerad 2016-11-07 14:39:27

Hej! Är du intresserad av en personlig bloggdesign/hemsida som byggs upp efter dina önskemål? =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela