kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

En liten freakig lista

Publicerad 2016-12-10 18:52:00 i Allmänt,

Alltså jag kan inte annat än att sno Elins: The freak list. Dels för att det är en rolig lista, dels för att jag inte bloggar så regelbundet just för tllfället, så jag tänkte att ni säkert saknar mig så otroligt. Om ni inte gör det så kan ni ju läsa listan i alla fall, om inte annat för att få en orsak att sakna mig. 
 
1 Har du ett namn som bara din familj kallar dig?
Hehe joo, men det teks jag på riktigt inte säga. That's just for me. Ord som galen, råddig och konstig brukar väl också flyga kring mig, mest för att jag inte riktigt är så bra på planering och ingen annan än jag brukar förstå hur jag ska hinna med allt. Men det går ju alltid så vad har ni att klaga på?
 
2. Har du någon ovanlig/konstig vana?
Det här blir ju som att erkänna en hemsk synd. Åtminstone för mina fellow bokälskare där ute. Jag läser nästan alltid sista sidan i en bok först. Lite för att få veta om det är värt att läsa den. Hemskt jag vet. Åh, vad skönt det känns att få säga det högt... i en skriven text....
3. Har du några konstiga fobier?
Min största fobi är att jag egentligen är tondöv och alla bara är för snälla för att säga något. Alltså jag skämtar inte, varje gång jag sjunger på något lite seriösare tillfälle så hinner jag altid tänka "tänk om jag inte kan sjunga egentligen?" Alltså för någon som ändå har sjungit i hela sitt liv, tagit sånglektioner och sjungit i kör så borde man ju börja vara säker på sin sak. Men icke sa nicke.
 
4. Vilken sång älskar du i hemlighet och sjunger när ingen hör?
Baby got back. Utan tvekan. Om ni skulle ha bott under en sten och inte vet vilken låt jag pratar om så är det "I llike big butts and I cannot lie..." Som feminist är jag ju ändå medveten om att det kanske inte är den mest politiskt korrekta sången att sjunga, men DAMN IT vad catchig den är. (Vi behöver ju inte gå in på att jag kan lite mer av den än vad som är socialt acceptabelt).
5.Vad stör du dig på hos andra?
När de säger någonting som är grammatiskt fel. Eller när de stavar fel. Eller när de säger ett ord när de menar ett annat. Ja, jag är en grammar-nazi utan dess lika och hittar jag något som är fel så tar det fysiskt ont. Och detta gäller ju aldrig mig själv, för jag är ju en felfri inivid *hosthost*.
6. Har du några nervösa vanor/vad gör du när du blir nervös?
Jag bir inte så ofta nervös längre, men ibland börjar jag i alla fall andas lite för snabbt för mitt eget bästa.
 
7. Vilken sida sover du på?
Jag sover utbrett över hela sängen så jag har lite svårt att välja sida.
 
8. Vad var ditt första gosedjur och vad hette det?
Det var världens bästa blå- vitrutiga kanin som hette puppen. Mitt andra var en nallebjörn som hette bästanallen. Så kreativt barn var jag.
 
9. Har du något som du alltid säger åt andra att göra men aldrig gör själv?
"Det är bara att börja på så får man det gjort"
10. Vilket håll står du i duschen?
Med ansiktet bort från duschen. In case of murderers.
 
11. Vilken är din favoritmat som är "dåligt" men du älskar att äta i alla fall?
Allt jag äter räknas väl helt samhälleligt som onyttigt, men då måste jag väl säga pizza. That shit is my life.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela