kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Helgens bravader

Publicerad 2017-02-06 21:00:55 i Allmänt,

Det blev en helg i Jakobstads tecken för min del eftersom att det vankades sitz. Inget mig emot, för då har man mer tid att sitta på alla Jeppis mysiga caféer. Helgen körde igång med att jag blev upplockad av mina kusiner som ville bjuda mig på födelsedagsmat. Två månader för sent. Så vi åkte till favvostället Friends and Burgers, och jag tror att det var första gången jag åt någon vettigt på hela veckan. Om man inte räknar smörgåsar och nudlar som vettig mat alltså. Jag tänkte nästan börja rekommendera deras januari-burgare tills jag kom på att det bara erbjuds februari-burgare från och med den här veckan. Synd för er, för januari-burgaren hade bacon i sig. Nam. Dessutom blev det ett besök på Kaffia. Med Chailatte, reseplaner och kusiner så är det svårt att ha en dålig fredagkväll.
 
 Dessutom så har jag hunnit med en runda på stan och cafébesök med Jessica och Maria, lite sitzande, festande och varit och sett La La Land en gång till. Så något känns det i alla fall som om jag har gjort. Det blev faktiskt en riktigt bra helg om jag tänker efter. Mycket kaffe, men det är ju ändå det som min själ behöver för att överleva våren så det är väl bara bra. 
 

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2017-02-06 21:04:43

Låter som en riktigt bra helg...blev sugen på burgare nu!:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela