kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Nästsista dan hemma

Publicerad 2016-09-01 21:26:16 i Random, Vardagsäventyr,

Ja vart for min sommar? Det var ju igår det var maj och jag fick ledigt och planerade allt äventyrligt jag skulle göra. Vet ni vad jag har gjort? Ingenting. Eller kanske inte riktigt, men det är ju så det känns.

Men idag, den nästsista dagen jag spenderat hemma i Korsholm, har jag haft fullt upp så nu känner jag mig faktiskt ganska produktiv. Första halvan av dagen spenderades i sann housewife-anda med städning och matlagning. Sedan vankades det kaffe och kladdkaka hos Lotta och det säger ju ingen studerande nej till. Så en mysig kaffebjudning senare så gav jag mig av till vörå för att hämta upp min nya cykel (eftersom att mina förra blev stulen...). Kvällen avslutades med en promenad. Så en helt bra nästsista dag i Korsholm, även om jag hellre skulle ha befunnit mig på Hogwartsexpressen på väg till Hogwarts, festmåltider och magi, men Åbo Akademi får väl duga som ersättning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela