kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Florens

Publicerad 2016-07-02 02:07:38 i Allmänt,

Sedan vi var till Italien med släkten första gången (d.v.s. 2009) så hade vi redan då planerat in en turistdag i Florens. Men när vi väl befann oss i Italien så var alla mittiallt tröga som hösäckar och föredrog att ligga vid poolen. Så nästa gång vi for (d.v.s 2013) så tänkte jag att "Nuuu ska vi väl ändå komma oss iväg till Florens!" Men nej, samma sak hände igen. Jag vet inte vart finländarnas äventyrslust tar vägen på semestern.
 
MEN I ÅR! I år accepterade jag minsann inte ett nej och nu drog vi äntligen iväg till Florens! Jag har någon slags svaghet för att besöka ställen jag har sett på film. Jag kan gå runt i väldigt fina, idylliska byar och städer och bara tänka "jaha", men direkt jag känner igen någonting så blir jag extremtaggad och ska fota varenda liten detalj. Någon som känner igen sig?
 
Florens är i alla fall en underbart vacker stad, men väldigt fin arkitektur. Jag rekommenderar dock att man tar lite mera tid på sig än vad vi gjorde. Min släkt sprang igenom Florens som om elden vore lös. Säger hon som har en topspeed på 0,05 km/h. Jag skulle helst ha gått i flera timmar per gata och bara tittat på folk, men det visade sig vara lite svårt att utföra med tio människor som vill lite olika saker. Men jag klagar inte, jag fick efter 7 år se mitt efterlängtade Florens. Och jag är inte besviken. 
 

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2016-07-02 09:18:08

Vackert!:D alltid lite roligare att besöka platser man sett på film eller tv, håller med!

Svar: Tack! ja visst är det! :)
Cajsa Sundqvist

Postat av: Linda Ph

Publicerad 2016-07-02 10:06:29

Åhh, så himla mysiga bilder! Blir så himla sugen på att besöka Florens nu. :)

Svar: Tack! jo, det är verkligen en mysig stad! :)
Cajsa Sundqvist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela