kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

En sextonåring i familjen

Publicerad 2016-07-31 12:06:39 i Allmänt,

I fredags fyllde min lillebror 16. I mitt huvud är han ju ungefär 4 år och leker med bilar ännu men måste väl börja inse att han har kommit förbi den fasen. Och som den fantastiska syster jag är så hade jag köpt presenter för att trygga hans nördighet; De två första Game of Thrones böckerna som jag omsorgsfullt hade paketerat in i Cars-papper och skrivit "Grattis Tönt" på så att han skulle fatta att han nog är ett barn ännu. Vi firade i alla fall med paket på sängen och nybakta scones som frukost. En som älskar födelsedagar är Melvin, vår katt. Eller ja, han älskar presentband. Ännu mer bestämt att äta presentband. Så han var glatt med och öppnade paket som om det skulle ha varit hans födelsedag. Dock var det ju min lillebrors födelsedag och han var riktigt nöjd med dagen han också. Mest för att vi inte gjorde någonting utan att hämta kotipizza på kvällen. Alla borde ha så lättfirade bröder. 
 
 

Kommentarer

Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

Publicerad 2016-07-31 12:15:04

kul :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela