kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Sushi och diskussioner

Publicerad 2016-08-26 19:14:26 i Allmänt,

Sakta men säkert kommer jag ur min sommarlovsbubbla nu när man känner "verkligheten" lura bakom hörnet. Trots att jag har haft ungefär tre månader ledigt så känner jag mig inte riktigt redo att gå tillbaka till vardagen. Fick i alla fall en liten verklighetsdos idag när jag följde med Lotta som skulle ha kursböcker från Tritonia. Det räckte dock med det för att känna sig utmattad på universitetslivet redan innan det börjat. Men man kommer väl in i det så småningom. Det ska faktiskt bli väldigt kul att komma tillbaka med lite rutiner och träffa alla studiekompisar igen efter ett långt sommarlov. Plus att jag är supertaggad på höst, varma halsdukar, att börja läsa en massa böcker igen, TV-program och mycket mera! För en som absolut inte gillar sommaren så ska det bli så skönt med höst!
 
Efter den lilla verklighetsdosen så träffade vi upp Fanny och lunchade på Magokoro i Vasa. En sak jag kommer att sakna med hösten är att inte ha Magokoro-sushi femton minuter hemifrån. Ni vet var ni hittar mig på helgerna. I alla fall, vi hade inte träffats alla tre på hur länge som helst så vi hade massor att prata om. Sedan passade vi på att ta en liten runda på stan. Vi besökte även Malin's Foodie LivingMan blir alltid så glad och inspirerad när man kommer in där. Sedan bjöd jag och Lotta in oss själva på kaffe hos Fanny för att spana in hur hennes nya lägenhet börjar se ut nu när den är inredd. Så nu på eftermiddagen har vi kaffat och haft djupa diskussioner. Så skönt att bara få slänga ut sina åsikter och diskutera lite djupare saker ibland. Så med lite diskussioner om allt från bröllop till pedagogik så började min helg. En av de få sommarlovshelgerna kvar. Lite taggad börjar jag bli på vardag ändå. Så länge jag får sushi och djupa diskussioner på helgarna. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Hemma Hos Felicia

Publicerad 2016-08-26 22:32:38

så fina bilder!! Vilken härlig dag!

Svar: Tack! :)
Cajsa Sundqvist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela