kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Självstudiedag

Publicerad 2015-09-30 15:34:28 i Allmänt,

Det här med att studera på egen hand är svårare än vad det verkar. Jag är en ganska lättdistraherad människa. Särskilt svårt är det ju att koncentrera sig när grannen ovanför spelar allt från medeltida manskörer till jazz. Lite har jag i alla fall hunnit med så nu är praktikplats fixad, en bok till pedagogiktenten läst och en uppgift till basgruppsarbete påbörjad. Tyckte att jag var så duktig att jag förtjänade god lunch så jag fixade ihop egna köttbullar med spagetti och tomatsås. 
 
Det blev bara ett mindre blodbad i köket när jag lyckades skära upp pekfingret under lökhackningen. Funderade lite på om jag vet var något sjukhus finns här i Jakobstad (det visste jag inte riktigt) men sedan slutade det att blöda så där slapp jag det problemet. Nu drar jag snart iväg på sitz med temat "fulaste T-shirten". Ganska bekvämt tema faktiskt. 
Min kära gamla hajpaita får duga som ful t-shirt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela