kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Monday

Publicerad 2015-09-28 18:36:00 i Allmänt,

Sista måndagen i september! Tiden har verkligen gått himla fort, tror fortfarande att vi är på juli. Hade två föreläsningar idag, sedan tog jag och Nina tag i våra finskauppgifter till imorgon så nu är de gjorda. Dessutom blev de en liten sväng till loppis igen. Klart jag kom hem med ett uppläggningsfat och ett halsband. hehe.
 
Ikväll invigde jag dessutom min färgläggningsbok. Nog fungerar den alltid, för man blev himla avslappnad och lugn. Enda negativa var att jag är lite för konstnärlig för att hållas innanför linjerna. Skulle mest vilja rita streck över hela sidan och kalla det modern konst men då känns det som att man missar pointen. Nu ska jag försöka koka ihop något av det som finns i skåpet så att jag slipper svälta ihjäl. Hittade just ett paket mac&cheese så nu vet ni vad jag lagar ikväll. 
 
Händer inte så mycket i veckan, men på onsdag är det dags för för första sitz, en "Lära dig sitza"-sitz! Så något har man att se fram emot i alla fall.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela