kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Man tager vad som finns på Halpa-Halli...

Publicerad 2015-10-29 21:18:10 i Allmänt,

Hade självstudiedag idag så har försökt göra något vettigt. Det har gått sådär. Men fick i alla fall färdigt alla uppgifter till finska prepkursen, så nu kan jag lägga det bakom mig. Dessutom har jag städat hela lägenheten, packat lite och gått runt på stan med Nina. 
 
Jag har länge varit på jakt efter ett nattduksbord eftersom att jag har en tendens att slänga alla böcker jag läser i en hög på golvet annars. Så vi började med att gå runt i Halpa-Halli för att jag skulle kunna införskaffa en trälåda. Senare sprang jag in på missionstugans loppis och köpte en bricka. Och vad får man då? jo, ett prima nattduksbord! Jag är inte så kräsen, och varför krångla till det liksom?
 

Kommentarer

Postat av: kajsa

Publicerad 2015-10-31 15:16:30

jättesnygg ju! kommer ju nästan vara tvungen att göra lika som du nu! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela