kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Bond, James Bond

Publicerad 2015-10-31 15:57:30 i Allmänt,

Igår var det äntligen dags att få se nya Bondfilmen Spectre! Jag har varit extremt taggad ända sedan jag såg Skyfall för tre år sedan. Alltså tre år! det är ju en hel evighet att vänta kan man tycka. Fast om man kan vänta på att få en ny säsong av Sherlock så borde det ju gå att vänta på en ny bondfilm också. Och tänk om det var sista gången man fick se Daniel Craig som ikoniske Mr Bond!? Märks det att jag var excited?
 
Filmen började ju självklart med en ganska väntad actionscen. Men om man hade väntat sig en biljakt så kanske man blir besviken, fast det tvivlar jag på. Och det är ju någonting alldeles underbart med att höra nya bondlåtar i en biosalong med surroundsound. Denna gång var det Sam Smith som fick äran att framföra en bondlåt. Writings on the wall måste jag säga att är i klass med förra filmens Skyfall. Hela filmen är nog egentligen i klass med Skyfall, även om jag inte gillar att jämföra dem. Vad mer kan jag säga? Bra handling, inte för mycket explositioner och som vanligt bra skådespelare. En lite oväntad skådespelare men sherlocked som jag är så blev jag bara positivt överraskad. Enda jag kan klaga liiite liite grann på är att de aldrig tycks göra en film där bondbruden faktiskt är tuff och kan försvara sig själv. Det här var inget undantag. Men annars en väldigt bra film. Dock kan man ju undra hur mycket pengar som gick åt i helikoptrar. Men absolut en film värd att lägga pengar på. Även om jag inte betalade själv...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela