kalascajsa.blogg.se

Välkommen till en tjugoettårig finländares lilla blogg! Studerar till barnträdgårdslärare, ser för mycket på film och äter för mycket popcorn för mitt eget bästa. Har ett litet behov av att berätta mina allmänt vanliga vardagsäventyr åt världen och hoppas att någon vill läsa.

Sunrise Mass

Publicerad 2015-11-30 21:03:13 i Allmänt,

Alltså jag förstår inte riktigt hur jag har hunnit med allt mitt program i helgen. Jag var ju i princip på tre ställen samtidigt. Lördagen började med en busstur till vasa där jag hann vara hemma i ungefär en och en halv timme och julpyssla innan det bar av till Julieths. Det var himla skönt att se mina saknade vänner igen även om det bara var för en liten stund. Efter det plockade jag upp Lotta och så for vi till stan, plockade upp Jessica och sedan parkerade vi oss på café före det var dags för dagens höjdpunkt. Studentkören Pedavoces konsert! Den var så bra så jag vet inte riktigt var jag ska börja. De började i alla fall med några A capella sånger med en vacker ljusshow i bakgrunden och sedan var det dags för Ola Gjeilos Sunrise Mass. Hela konserten var så proffsig och de sjöng så vackert så att man bara vill gråta. Så om ni är musiknörd som mig så är det bara att ta nästa chans ni får att se Pedavoces, det är till och med värt att komma ända från Jeppis! Ända negativa jag kan komma på är att man blir så sjukt avundsjuk på folk som faktiskt får sjunga i en studentkör. Här får man mest bröla i femtio stämmor på sitzar. Dessutom får ju de ha frack och långklänning på sig. Nä nu blir jag för avundsjuk. Det var i alla fall himla bra!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cajsa Sundqvist

Jag är tjugo år, bor i Finland men pratar svenska. Funderar över de konstigaste sakerna mest hela tiden och gör lite videos på Youtube emellanåt. Välkommen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela